Preverjanje in ocenjevanje

Pri pouku matematike se znanje preverja in ocenjuje pisno in ustno v skladu s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja v srednjih šolah.

V vsakem ocenjevalnem obdobju si vsak dijak mora pridobiti vsaj dve pozitivni oceni, od katerih mora biti vsaj ena ocena pridobljena s pisnim ocenjevanjem znanja. Pred vsakim pisnim ocenjevanjem znanja se znanje najprej preveri.

Kriterij ocenjevanja znanja pri matematiki in strokovni matematiki v programih NPI, SPI, SSI in PTI:

%

OCENA

0-49

Nezadostno (1)

50 – 59

Zadostno (2)

60 – 74

Dobro (3)

75 – 89

Prav dobro (4)

90-100

Odlično(5)

 

Opisni kriterij za ustno ocenjevanje znanja pri matematiki in strokovni matematiki v programih NPI, SPI, SSI in PTI:

OCENA OPIS MERIL
Odlično (5)
  • dijak odgovarja samostojno,
  • pravila zna utemeljiti tudi ob primerih,
  • ob temeljnem znanju obvlada tudi vsebine, ki zajemajo znanje zahtevnejšega nivoja,
  • zapisi na tablo so matematično korektni in urejeni,
  • izražanje dijak je matematično dosledno,
  • dijak zna dani problem razstaviti na elemente, pojasni odnose med njimi in jih ponovno drugače povezati v celoto,
  • dijakova reprodukcija znanja je jasna in jo je mogoče prekinjati z dodatnimi vprašanji,
  • dijak lahko naredi le manjšo računsko napako, ki jo zna z ustrezno utemeljitvijo popraviti,
  • zna popolnoma samostojno izbrati in uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
Prav dobro (4)
  • dijak odgovarja samostojno,
  • ob temeljnem znanju vsaj delno, s podporo učitelja rešuje tudi naloge zahtevnejšega nivoja,
  • zapisi na tablo so v glavnem matematično korektni in urejeni,
  • izražanje je matematično dosledno,
  • dijak razume bistvo odnosov in zna naučeno tudi praktično uporabljati,
  • njegovo znanje je celovito in utrjeno,
  • zna razložiti matematične zakonitosti, analizirati zastavljen problem, posploševati in sintetizirati,
  • zna samostojno uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
Dobro (3)
  • dijak odgovarja v glavnem samostojno, ob težjih primerih pa ob podpori učitelja,
  • obvlada naloge temeljnega nivoja,
  • znanje je na nivoju reprodukcije,
  • znanje zna uporabljati le na zelo splošnih primerih,
  • zapisi na tablo so občasno pomanjkljivi,
  • izražanje je nekoliko površno in nedosledno,
  • s podporo učitelja zna uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
Zadostno (2)
  • dijak obvlada vsaj znanja minimalnega nivoja,
  • zna le osnovna pravila in zakonitosti,
  • njegovo znanje je na ravni zapomnitve,
  • razumevanje slabo, analize, sinteze in razlage ni,
  • odgovarja ob podpori in vzpodbudi učitelja,
  • zapisi na tabli so pomanjkljivi in tudi izražanje je skromno in nedosledno,
  • pri reševanju nalog dela napake, potrebno ga je voditi, saj je nesamostojen,
  • ob podpori in spodbudi učitelja uporablja dovoljene tehnološke pripomočke.
Nezadostno (1)
  • dijak ne obvlada niti znanja potrebnega za doseganje minimalnih standardov znanja,
  • izraža se zelo pomanjkljivo, zapisi na tabli so matematično nepravilni in neurejeni,
  • dijak je pasiven, ne sodeluje ob pomoči učitelja ter ne poskuša in ne zna rešiti zastavljenih nalog,
  • ne zna uporabljati tehnoloških pripomočkov.

 

Pri seminarski nalogi bomo oceno določili po sledečem kriteriju:

OCENA OPIS MERIL
  Seminarska naloga Zagovor naloge
Odlično (5) ·        jasno viden načrt dela

·        zapisi so jasni, matematično korektni, urejeni, videz je estetski

·        dobro razumevanje osnovnih pojmov

·        jasno prepozna uporabnost podatkov in izbere najustreznejšo strategijo reševanja glede na situacijo

·        zna izbrati in uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke

·        uporablja več različnih oblik in metod ponazarjanja

·        kreativno in izvirno razmišlja ter rešuje probleme

·        sklepanje je kreativno in brez napak

·        dijak lahko naredi le manjšo računsko napako, ki jo prepozna in odpravi

·        kritično presoja rezultate

·        jasno in učinkovito interpretiranje podatkov

 

·        Dosledno jasno in matematično korektno izražanje

·        nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino

·        Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov

 

Prav dobro (4)
  • zapisi so v glavnem matematično korektni in urejeni, primeren izgled
  • Ustrezen pravilen zapis, a pomanjkljiva pojasnila
  • primerno razumevanje osnovnih pojmov
  • zna samostojno uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
  • Prepozna uporabnost podatkov, a naredi manjše računske napake (ob pravilnih postopkih), ki jih prepozna in popravi
  • Je delno kritičen do rezultatov.
  • Pravilno razmišlja.
  • Primerno interpretiranje podatkov

 

V glavnem:

  • jasno in dosledno matematično izražanje
  • nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino
  • Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov

 

Dobro (3)
  • zapisi so občasno pomanjkljivi,
  • izražanje je nekoliko površno in nedosledno,
  • obvlada naloge temeljnega nivoja,
  • znanje je na nivoju reprodukcije,
  • znanje zna uporabljati le na zelo splošnih primerih,
  • ob pomoči in podpori učitelja zna uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
  •  Prepozna uporabnost podatkov, a naredi precej napak, ki jih ne prepozna
  • Pomanjkljiv zapis, ki je neurejen, brez načrta, brez komentarjev.
  • Razmišlja nekritično in le delno pravilno
  • Dela manjše računske napake.
  • Interpretiranje podatkov ob pomoči učitelja
  • Pomanjkljivo  matematično izražanje
  • nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino
  • Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov

 

Zadostno (2)
  • zapisi so pomanjkljivi, neurejeni in tudi izražanje je skromno in nedosledno,
  • dijak obvlada vsaj znanja minimalnega nivoja,
  • zna le osnovna pravila in zakonitosti,
  • njegovo znanje je na ravni zapomnitve,
  • razumevanje slabo, analize, sinteze in razlage ni,
  • pri reševanju nalog dela napake, ki jih ne prepozna in ne popravi
  • ob podpori in spodbudi učitelja uporablja dovoljene tehnološke pripomočke.
  • Prepozna le posamezen podatek, slabo presodi uporabnost podatkov.
  • Razmišlja le delno pravilno, naredi veliko računskih napak, ne prepoznava napak.
  • Ni interpretacije podatkov kljub pomoči učitelja
  • Skromno matematično izražanje
  • Predstavitev obravnavane vsebine je nenazorna in nesistematična
  • Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov

 

Nezadostno (1)
  • izraža se zelo pomanjkljivo, zapisi so matematično nepravilni in neurejeni,
  • dijak je pasiven, ne sodeluje ob pomoči učitelja ter ne poskuša in ne zna rešiti zastavljenih nalog,
  • dijak ne obvlada niti znanja potrebnega za doseganje minimalnih standardov znanja,
  • ne zna uporabljati tehnoloških pripomočkov.
  • Nekritičnost, napačno razmišljanje.
  • Ni interpretacije
  • Izražanje je nematematično
  • Ne  predstavi obravnavane vsebine
  • Pri predstavitev ne  uporablja dovoljenih tehnoloških pripomočkov

 

Dijak si lahko pridobi oceno tudi z drugimi oblikami dela in aktivnostmi (npr. projektno delo, sodelovanje in dosežki na tekmovanjih, referati, raziskovalne naloge, različni izdelki, …).

Glede popravljanja ocen se dijak posvetuje z učečim učiteljem in ocene čim prej popravi.

Pri zaključevanju ocen je dijak pozitivno ocenjen, če je bil pozitivno ocenjen iz vseh učnih sklopov, ki jih predvideva kurikul.

V primeru, da učitelj v času izvajanja pisnega ocenjevanja ali pri vrednotenju pisnega ocenjevanja identificira (prepozna uporabo nedovoljene aplikacije – le to je razvidno iz zapisanega postopka), da je bila naloga v pisnem ocenjevanju rešena s pomočjo aplikacije
Photomath inp., se nalogo točkuje z nič točkami.

V primeru dela na daljavo ima učitelj avtonomijo spreminjati vrstni red in obseg vsebin v okviru posamezne učne vsebine ter načine ocenjevanja.

Želimo vam čim več uspehov!