Preverjanje in ocenjevanje
Pri pouku matematike se znanje preverja in ocenjuje pisno in ustno v skladu s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja v srednjih šolah.
V vsakem ocenjevalnem obdobju si vsak dijak mora pridobiti vsaj dve pozitivni oceni, od katerih mora biti vsaj ena ocena pridobljena s pisnim ocenjevanjem znanja. Pred vsakim pisnim ocenjevanjem znanja se znanje najprej preveri.
Kriterij ocenjevanja znanja pri matematiki in strokovni matematiki v programih NPI, SPI, SSI in PTI:
%
|
OCENA |
0-49
|
Nezadostno (1)
|
50 – 59
|
Zadostno (2)
|
60 – 74 |
Dobro (3)
|
75 – 89
|
Prav dobro (4)
|
90-100 |
Odlično(5)
|
Opisni kriterij za ustno ocenjevanje znanja pri matematiki in strokovni matematiki v programih NPI, SPI, SSI in PTI:
OCENA |
OPIS MERIL |
Odlično (5) |
- dijak odgovarja samostojno,
- pravila zna utemeljiti tudi ob primerih,
- ob temeljnem znanju obvlada tudi vsebine, ki zajemajo znanje zahtevnejšega nivoja,
- zapisi na tablo so matematično korektni in urejeni,
- izražanje dijak je matematično dosledno,
- dijak zna dani problem razstaviti na elemente, pojasni odnose med njimi in jih ponovno drugače povezati v celoto,
- dijakova reprodukcija znanja je jasna in jo je mogoče prekinjati z dodatnimi vprašanji,
- dijak lahko naredi le manjšo računsko napako, ki jo zna z ustrezno utemeljitvijo popraviti,
- zna popolnoma samostojno izbrati in uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
|
Prav dobro (4) |
- dijak odgovarja samostojno,
- ob temeljnem znanju vsaj delno, s podporo učitelja rešuje tudi naloge zahtevnejšega nivoja,
- zapisi na tablo so v glavnem matematično korektni in urejeni,
- izražanje je matematično dosledno,
- dijak razume bistvo odnosov in zna naučeno tudi praktično uporabljati,
- njegovo znanje je celovito in utrjeno,
- zna razložiti matematične zakonitosti, analizirati zastavljen problem, posploševati in sintetizirati,
- zna samostojno uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
|
Dobro (3) |
- dijak odgovarja v glavnem samostojno, ob težjih primerih pa ob podpori učitelja,
- obvlada naloge temeljnega nivoja,
- znanje je na nivoju reprodukcije,
- znanje zna uporabljati le na zelo splošnih primerih,
- zapisi na tablo so občasno pomanjkljivi,
- izražanje je nekoliko površno in nedosledno,
- s podporo učitelja zna uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
|
Zadostno (2) |
- dijak obvlada vsaj znanja minimalnega nivoja,
- zna le osnovna pravila in zakonitosti,
- njegovo znanje je na ravni zapomnitve,
- razumevanje slabo, analize, sinteze in razlage ni,
- odgovarja ob podpori in vzpodbudi učitelja,
- zapisi na tabli so pomanjkljivi in tudi izražanje je skromno in nedosledno,
- pri reševanju nalog dela napake, potrebno ga je voditi, saj je nesamostojen,
- ob podpori in spodbudi učitelja uporablja dovoljene tehnološke pripomočke.
|
Nezadostno (1) |
- dijak ne obvlada niti znanja potrebnega za doseganje minimalnih standardov znanja,
- izraža se zelo pomanjkljivo, zapisi na tabli so matematično nepravilni in neurejeni,
- dijak je pasiven, ne sodeluje ob pomoči učitelja ter ne poskuša in ne zna rešiti zastavljenih nalog,
- ne zna uporabljati tehnoloških pripomočkov.
|
Pri seminarski nalogi bomo oceno določili po sledečem kriteriju:
OCENA |
OPIS MERIL |
|
Seminarska naloga |
Zagovor naloge |
Odlično (5) |
· jasno viden načrt dela
· zapisi so jasni, matematično korektni, urejeni, videz je estetski
· dobro razumevanje osnovnih pojmov
· jasno prepozna uporabnost podatkov in izbere najustreznejšo strategijo reševanja glede na situacijo
· zna izbrati in uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke
· uporablja več različnih oblik in metod ponazarjanja
· kreativno in izvirno razmišlja ter rešuje probleme
· sklepanje je kreativno in brez napak
· dijak lahko naredi le manjšo računsko napako, ki jo prepozna in odpravi
· kritično presoja rezultate
· jasno in učinkovito interpretiranje podatkov
|
· Dosledno jasno in matematično korektno izražanje
· nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino
· Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov
|
Prav dobro (4) |
- zapisi so v glavnem matematično korektni in urejeni, primeren izgled
- Ustrezen pravilen zapis, a pomanjkljiva pojasnila
- primerno razumevanje osnovnih pojmov
- zna samostojno uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
- Prepozna uporabnost podatkov, a naredi manjše računske napake (ob pravilnih postopkih), ki jih prepozna in popravi
- Je delno kritičen do rezultatov.
- Pravilno razmišlja.
- Primerno interpretiranje podatkov
|
V glavnem:
- jasno in dosledno matematično izražanje
- nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino
- Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov
|
Dobro (3) |
- zapisi so občasno pomanjkljivi,
- izražanje je nekoliko površno in nedosledno,
- obvlada naloge temeljnega nivoja,
- znanje je na nivoju reprodukcije,
- znanje zna uporabljati le na zelo splošnih primerih,
- ob pomoči in podpori učitelja zna uporabljati dovoljene tehnološke pripomočke.
- Prepozna uporabnost podatkov, a naredi precej napak, ki jih ne prepozna
- Pomanjkljiv zapis, ki je neurejen, brez načrta, brez komentarjev.
- Razmišlja nekritično in le delno pravilno
- Dela manjše računske napake.
- Interpretiranje podatkov ob pomoči učitelja
|
- Pomanjkljivo matematično izražanje
- nazorno in sistematično predstavi obravnavano vsebino
- Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov
|
Zadostno (2) |
- zapisi so pomanjkljivi, neurejeni in tudi izražanje je skromno in nedosledno,
- dijak obvlada vsaj znanja minimalnega nivoja,
- zna le osnovna pravila in zakonitosti,
- njegovo znanje je na ravni zapomnitve,
- razumevanje slabo, analize, sinteze in razlage ni,
- pri reševanju nalog dela napake, ki jih ne prepozna in ne popravi
- ob podpori in spodbudi učitelja uporablja dovoljene tehnološke pripomočke.
- Prepozna le posamezen podatek, slabo presodi uporabnost podatkov.
- Razmišlja le delno pravilno, naredi veliko računskih napak, ne prepoznava napak.
- Ni interpretacije podatkov kljub pomoči učitelja
|
- Skromno matematično izražanje
- Predstavitev obravnavane vsebine je nenazorna in nesistematična
- Predstavitev podkrepi z uporabo dovoljenih tehnoloških pripomočkov
|
Nezadostno (1) |
- izraža se zelo pomanjkljivo, zapisi so matematično nepravilni in neurejeni,
- dijak je pasiven, ne sodeluje ob pomoči učitelja ter ne poskuša in ne zna rešiti zastavljenih nalog,
- dijak ne obvlada niti znanja potrebnega za doseganje minimalnih standardov znanja,
- ne zna uporabljati tehnoloških pripomočkov.
- Nekritičnost, napačno razmišljanje.
- Ni interpretacije
|
- Izražanje je nematematično
- Ne predstavi obravnavane vsebine
- Pri predstavitev ne uporablja dovoljenih tehnoloških pripomočkov
|
Dijak si lahko pridobi oceno tudi z drugimi oblikami dela in aktivnostmi (npr. projektno delo, sodelovanje in dosežki na tekmovanjih, referati, raziskovalne naloge, različni izdelki, …).
Glede popravljanja ocen se dijak posvetuje z učečim učiteljem in ocene čim prej popravi.
Pri zaključevanju ocen je dijak pozitivno ocenjen, če je bil pozitivno ocenjen iz vseh učnih sklopov, ki jih predvideva kurikul.
V primeru, da učitelj v času izvajanja pisnega ocenjevanja ali pri vrednotenju pisnega ocenjevanja identificira (prepozna uporabo nedovoljene aplikacije – le to je razvidno iz zapisanega postopka), da je bila naloga v pisnem ocenjevanju rešena s pomočjo aplikacije
Photomath inp., se nalogo točkuje z nič točkami.
V primeru dela na daljavo ima učitelj avtonomijo spreminjati vrstni red in obseg vsebin v okviru posamezne učne vsebine ter načine ocenjevanja.
Želimo vam čim več uspehov!