UČNE VSEBINE PRI STROKOVNI MATEMATIKI ZA PROGRAM MEHATRONIK OPERATER
2. SPI (obseg 33 ur)
- Preoblikovanje formul iz stroke
- Vektorji
- Seštevanje vektorjev
- Odštevanje vektorjev
- Množenje vektorja s skalarjem
- Vektorji – naloge iz stroke z razstavljanjem sil
- Uporaba potenc s celimi eksponenti (10n) v stroki
- Sistemi dveh linearnih enačb – uporaba v stroki (izbirni tematski sklop)
- Pretvarjanje merskih enot – dolžina, čas, masa, površinske, prostorninske
- Uporaba kotnih funkcij v stroki
- Graf funkcije sinus in uporaba v elektrotehniki
- Vektorji v pravokotnem koordinatnem sistemu
- Skalarni produkt
Priporočljiva literatura:
– Vencelj M. (2000). MATEMATIKA ZA TRILETNE POKLICNE ŠOLE – 2. zvezek. Ljubljana: DZS.
– Vencelj M. (2000). MATEMATIKA ZA TRILETNE POKLICNE ŠOLE – 1. zvezek. Ljubljana: DZS.
– Bon Klanjšček M., Dvoržak B., Felda D. (2015). MATEMATIKA 2. Učbenik za srednje strokovne šole. Ljubljana: DZS.
– Škrlec M. (2015). MATEMATIKA 2. Zbirka nalog za srednje strokovne šole. Ljubljana: DZS.
3. SPI (obseg 16 ur)
- Preoblikovanje formul iz stroke
- Osnovni statistični pojmi
- Sredine (aritmetična sredina, modus, mediana)
- Razpršenost podatkov
- Prikazi: urejanje in prikazovanje podatkov
- Osnove modeliranja in obdelava podatkov – računalniške vaje z raziskovalno nalogo z zagovorom (Excel)
Priporočljiva literatura:
– Vencelj M. (2000). MATEMATIKA ZA TRILETNE POKLICNE ŠOLE – 2. zvezek. Ljubljana: DZS.
– Vencelj M. (2000). MATEMATIKA ZA TRILETNE POKLICNE ŠOLE – 1. zvezek. Ljubljana: DZS.
– Rožič M, Lipič N., Ostrež – Voh F., STATISTIKA, Skripta SPSŠB Ljubljana, Ljubljana, 2007/08 (dostopna na spletni strani aktiva matematike SIC Ljubljana)
UČNE VSEBINE PRI STROKOVNI MATEMATIKI ZA PROGRAM TEHNIK MEHATRONIKE
4. PTI (obseg 33 ur)
- Preoblikovanje formul iz stroke (zahtevni primeri)
- Uporaba potenc s celimi eksponenti pri reševanju strokovnih problemov
- Uporaba merskih enot v stroki
- Osnovni geometrijski pojmi
- Uporaba podobnosti v strokovnih problemih
- Uporaba izrekov v pravokotnem trikotniku v strokovnih primerih
- Uporaba kotnih funkcij ostrega kota v pravokotnem trikotniku v strokovnih problemih
- Sinusni izrek – uporaba v strokovnih primerih
- Kosinusni izrek – uporaba v strokovnih primerih
- Heronov obrazec – uporaba v strokovnih primerih
- Obsegi in ploščine likov – lastnosti likov, dolžinske, ploščinske oz. površinske enote (strokovni primeri)
- Osnovni pojmi prostorske geometrije – geometrijska telesa (strokovni primeri)
- Osnove modeliranja: graf kotne funkcije sinus in uporaba v elektrotehniki
Priporočljiva literatura:
– Bon Klanjšček M., Dvoržak B., Felda D. (2016). MATEMATIKA 3. Učbenik za srednje strokovne šole, DZS: Ljubljana.
– Škrlec M. (2016). MATEMATIKA 3: Zbirka nalog za srednje strokovne šole, DZS: Ljubljana.
– Bon Klanjšček M., Dvoržak B., Felda D. (2015). MATEMATIKA 2. Učbenik za srednje strokovne šole, DZS: Ljubljana.
– Škrlec M. (2015). MATEMATIKA 2: Zbirka nalog za srednje strokovne šole, DZS: Ljubljana.
– Lipič N., Rožič M., GEOMETRIJA, Skripta SPSŠB Ljubljana, Ljubljana, 2009/10 (dostopna na spletni strani aktiva matematike SIC Ljubljana)
5. PTI (obseg 33 ur)
- Preoblikovanje formul iz stroke (zahtevni primeri)
- Vektorji in uporaba v stroki (seštevanje, odštevanje, množenje s skalarjem, razstavljanje sil…)
- Vektor in pravokotni koordinatni sistem (pravokotni koordinatni sistem, osi pravokotnega koordinatnega sistema v prostoru in baze)
- Skalarni produkt vektorjev (absolutna vrednost, skalarni produkt, vmesni kot)
- Množica kompleksnih števil (razširitev množice realnih števil v množico kompleksnih števil, zapis kompleksnega števila, grafična ponazoritev kompleksnega števila, uporaba kompleksnih števil)
- Računske operacije s kompleksnimi števili (seštevanje, odštevanje, množenje)
- Konjugirano kompleksno število (pomen konjugiranega kompleksnega števila,zapis konjugiranega kompleksnega števila)
- Absolutna vrednost kompleksnega števila (pomen absolutne vrednosti kompleksnega števila, grafična predstavitev, izračun absolutne vrednosti kompleksnih števil)
- Kvadratna enačba in kompleksna števila (reševanje kvadratnih enačb s pomočjo kompleksnih števil)
- Osnove modeliranja: reševanje nalog iz poklicnega in vsakdanjega življenja
- Osnove modeliranja – raziskovalna naloga uporabe matematičnih pristopov v stroki z zagovorom
- Raziskovalna naloga – povezava stroke in matematike: individualna izdelava s predstavitvijo
Priporočljiva literatura:
– Bon Klanjšček, M., Felda, D.: MATEMATIKA 4, Učbenik za srednje strokovne šole, Ljubljana: DZS, 2017.
– Škrlec, M., MATEMATIKA 4, Zbirka nalog za srednje strokovne šole, Ljubljana: DZS, 2017.